Lazzaweb får kapitalfond med i ejerkredsen
april 20, 2023
Firma
Aktivitet
Performance marketing bureau
Type
Minoritetssalg
Rolle
Rådgiver for sælger
Køber
Lazzaweb sikrer muskler til videre skalering
På blot 3 år var Lazzaweb vokset fra 12 til 30 medarbejdere og havde for alvor positioneret sig som et af Danmarks absolut dygtigste Google-marketing bureauer. I et ellers svært 2022 formåede de to unge ejerledere, Patrik Lazzarotto og Mathias Teis, at løfte toplinjen markant og samtidig mere end fordoble resultatet. Med højt automatiserede driftsprocesser og en professionaliseret organisation ønskede ejerne nu at sikre musklerne til den fortsat ambitiøse vækstplan, som forventedes at byde på både strategiske opkøb og geografisk ekspansion.
Via en struktureret salgsproces blev det rigtige match skabt sammen med en finansiel partner, Investor Hub Viborg, som købte en større minoritet af virksomheden (44%). Som rådgiver for ejerne af Lazzaweb drev DealHaus den samlede salgsproces, herunder også forhandling og modellering af dealstruktur såvel som assistance under due diligence og kontraktforhandlingerne.
DealHaus har igennem hele processen vist os en stor prioritet og tilgængelighed. De er proaktive og gode til at følge op. Du føler virkelig at de tager ejerskab på processen. DealHaus har været en nødvendig støtte, assistance og rådgiver igennem hele processen. Det giver en stor værdi at have corporate finance rådgivere ved din side, når I skal ud at tale med markedet. Hele professionaliseringen omkring vores transaktion har vi aldrig kunne løfte på egen hånd. Analyser og forberedelse af materiale er sket på det højeste niveau. Den personlige kemi er vigtig. Vælg de rigtige mennesker. Hele vores proces fra opstart med DealHaus til closing tog over 1 år. Tiden går lidt hurtigere, når du er sammen med top-performers, der eksekverer, overholder aftaler, og er super venlige.