11 år forinden havde Flemming Bøgely fået ideen om at skabe en softwareplatform (SaaS) inden for kritisk kommunikation målrettet offentlige institutioner, forsyningsselskaber og virksomheder. En platform, som over årene er vokset til at understøtte mange hundrede kunder og med en utvetydig position som markedsleder på det danske marked. I det seneste regnskabsår omsatte gruppen for godt DKK 25 millioner og der blev udsendt mere end 40 millioner kritiske beskeder via platformen.
Det nye partnerskab med Vækstpartner Kapital markerer nu startskuddet for en ambitiøs vækstplan, hvor Blue Ideas position som markedsleder i Danmark søges udbredt til at omfatte hele Norden – virksomheden er allerede velpositioneret i Sverige, hvor der opleves betydelige vækstrater og de første kommercielle skridt er taget på det finske marked.
Om processen med DealHaus udtaler Flemming:
”Det har været det rigtige valg af rådgiver – DealHaus var hurtige til at forstå virksomheden såvel som mine ønsker til en potentiel køber. Der blev hurtigt skabt en væsentlig interesse fra købere både nationalt og internationalt – det var i hele forløbet vigtigt for mig at få præsenteret forskellige transaktionsmuligheder og køberprofiler, både for virksomhedens men også for min og min families skyld. Og selvom det endte med at være en Kapitalfond fra min egen geografiske baghave, som matchede alt det jeg søgte i en køber, så er jeg stadig mere tryg ved min beslutning efter at have fået belyst og undersøgt de mange alternativer – alt sammen noget jeg ikke tror kunne være gjort uden hjælp fra DealHaus og deres internationale netværk.”